SGG RIP

kultur / Permalink / 1
Så här års brukar vi som bäst hålla på att fixa med Sköna Gröna Grebo, men inte i år som bekant.
Och är det verkligen någon som saknar festivalen? Eller har man redan vant sig av med den?
Visst väcker det härliga känslor när man ser bilder som den här ovan, men jag kan inte påstå att jag saknar festivalen det minsta. Jag har överhuvudtaget inte tänkt på SGG på hela sommaren.
Och det är nog tveksamt om den kommer att återuppstå, det känns som att vi är färdiga med den. Vi har bokat de artister vi ville boka. Vi körde i åtta år, det var roligt, men det får nog vara bra så.
Själv bokar jag numera artister till Palatset och är med och håller i den nya festivalen Stöna Med Bröna så jag har kvar allt det roliga, men med bara en bråkdel av SGG-jobbet.
Den enda frågan är: hur tusan gör vi med årets SGG-fest? Det brukar ju vara höstens höjdpunkt...
#1 - - Nina:

Klart vi saknar SGG och har gjort det hela sommaren...dels för att ha den att se fram emot, dels för att vi ses kontinuerligt på möten inför, festivalen i sig och festen efteråt! Nästa år kör vi och sedan kan vi avsluta!!!

Till top