Ben & burlesk

kultur / Permalink / 0
Igår kväll hamnade jag på Backstage och årets sista Lkpg Ha Ha. Snackade lite med Ben Kearsley (ovan) om att dra igång en rookieklubb. Det vore kul att prova, men både han och jag är lite skeptiska om det verkligen funkar i Linköping, så vi får väl se hur det blir med saken.
Efter fyra halvskapliga (fem med Ben) förartister avslutade Ann Westin kvällen. Jag har inte sett nåt helt framträdande med henne förut, mest på grund av att jag inte tycker att hon verkat nåt vidare, men hon överraskade och var riktigt bra. Kul!
Lady von Lee drog inga skämt utan bjöd istället på en burleskshow. Figge som är galen i sånt satt hemma och SMS:ade en gång i minuten och ville veta allt. "Har hon tofsar på tuttarna?", "Vilken färg är det på fjäderboan?", "Har hon tagit av korsetten än?" osv. Jag snackade med henne efteråt och det visade sig att hon ska köra på BBQ den 29/12. Då ska jag ta med mig Figge (det verkar ju som att vi missar burlesk-julbordsshowen de kör på Arbis i Norrköping, som vi hade tänkt att gå på) så ska vi gå dit och njuta i fulla drag.
Anahi, som hon heter, kommer från Argentina och det stärker mig bara i övertygelsen att jag måste dit. Jag hade ju egentligen tänkt att resa till Argentina denna vinter men det blev Nya Zeeland istället. Hon skrev i alla fall ner lite restips till mig och jag blev även hembjuden till hennes syster! Så nu måste det ju bli Argentina nästa vinter!
Till top