Härliga Norrköping

kultur / Permalink / 0
Igår blev det en sväng till härliga Norpan igen. Jag började dagen med en pressvisning av filmen "Rust and bone" på Cnema. Dom sker på onsdagar kl 9.30, så det är ju ett skönt sätt att börja dagen. Just pressvisningar är ju extra bra, för då har man hela salongen för sig själv. Igår var det bara jag och två till och ungefär så brukar det se ut.
Efter filmen gick jag tvärs över gatan till Studiefrämjandet för att kolla upp årets upplaga av Livekarusellen. Mer om det imorrn...
Sen var det dags för lunch, så jag raggade upp Maria Dillon. Hon drar till Indien i dagarna och jag sticker ju till NZ en sväng, så detta var sista gången vi ses på ett tag.
Sen blev det en sväng till konstmuseet där jag kollade in privatsamlingen "Konsten att samla". Fanns mycket jag gillade där, bland annat denna Bête Noire-skulptur (nedan). Ni kan ju gissa vilken som är jag och vilken som är Bill.
Norrköpings Konstmuseum är riktigt bra, så det rekommenderar jag alla att besöka. 2013 fyller museet 100 år så då lär det säkert hända en hel del spännande grejer.
En annan utställning som pågår där just nu är "Play a game" som handlar om spel. Jag blev sittande framför Super Mario Bros en timme...
Sen såg jag Indiana Jones-flippret, så jag blev kvar en stund till...
Och som vanligt fick jag med mig en massa tidningar hem. Dessutom låg SvD och Linköpingsposten där hemma och väntade. Plus att jag tecknade en provprenumeration på NT i en av galleriorna i Norpan...
Till top