På skiva: Let´s say we did (Nolltretton, december)

På skiva / Permalink / 0

Let´s Say We Did

“Let´s Say We Did”

Nesna

 

Under min mest indieintensiva period i slutet av 90-talet letade jag ständigt efter nya band som spelade alternativ pop med elgitarrer och rätt attityd, för att bygga mig mitt eget indieuniversum. Alla var inte lika bra, men det fanns en njutning att ha den där skivhyllan med alla dessa band även om det var många plattor som sällan tog sig tillbaka in i stereon efter de första lyssningarna.

Stockholmsbandet ”Let´s Say We Did” som nu albumdebuterar skulle mycket väl ha kunnat varit ett av de där bandet i skivhyllan bredvid grupper som Sharif och Loosegoats, som jag fortfarande tycker är bra men som jag i ärlighetens namn lyssnar väldigt sällan på.

”Let´s Say We Did” spelar samma typ av organiska indie men är kanske något poppigare. Det låter bra men rätt ordinärt. Och chanserna att gruppen igen ska göra besök i cd-spelaren ökar inte heller direkt genom att bandet ligger ett decennium efter sina genrekollegor.

 

 

2/5

Till top