KLM, eller är det LKM dom heter?

Resa / Permalink / 3

Nu för tiden flyger jag nästan uteslutande med KLM om jag ska ut i världen. Framförallt, givetvis, för att de flyger från Linköping, men det är också ett allmänt bra bolag med en hemsida som är smidig att boka på.
En sak har dom dock kapitalt misslyckats med och det är att lära sig stava. Ända sedan jag blev Flying Blue-medlem (deras bonusprogram) för en massa år sedan har jag försökt få dem att stava mitt namn rätt. Det började med att jag skrev mitt namn som jag brukar och inte exakt som det står i passet och sedan dess har det varit kört.
Stämmer inte namnet kan det bli krångel vid bokning och man får dessutom inte ut sina bonuspoäng.
Jag har mejlat, ringt och skrivit brev och visst har de ändrat namnet flera gånger, men aldrig som det ska vara. Trots att jag skickat en kopia av mitt pass ett flertal gånger lyckas de inte få stavningen rätt. Och det handlar alltså bara om två vanliga förnamn och ett vanligt efternamn med enkel stavning som ska stå i rätt ordning och stavas på rätt sätt.
Vid min senaste bokning hade jag tre olika namn: ett på biljetten, ett på hemsidans konto och ett på mitt Flying Blue-kort (där heter jag numera bara T Pettersson av någon anledning)...
#1 - - Fraz:

Har också åkt med KLM dom senaste 5åren.

Funkar bra, men flying blue är en bluff..



Tänkte använda dessa poäng till en resa till Rom.

Bonuspoäng + skatt + någon annan avgift, blev dyrare än att bara boka in resan direkt på klm.se utan bonuspoäng....

#2 - - Mr Shield:

Det som är bra med Flying Blue är att slippa köer och få tillgång till lounger vid mellanlandningar.



Flyger alltid KLM, tycker de är klockrena.



#3 - - Mr Bill:

Det går att använda poäng till att betala skatter och avgifter:



You can use your Award Miles to pay taxes and fees for award tickets. The rate is 7,500 Award Miles for taxes and fees for each flight segment.



Men det går åt mycket poäng för en resa...

Till top