Härliga Norrköping

Tobi talar / Permalink / 0

Igår var jag i Norrköping igen, och fick ännu en trevlig dag där.

Jag och min kollega Kicki började med att testa årets nya glassmaker på klassiska Halvars. Ni vet stället på Södra promenaden där Lundell sjöng att han slickade på en strut när han stod och spanade på gymnasieflickor. Jag testade Vit choklad och Sockerkaka, men båda var dessvärre lite bleka i smaken.

Denna månad varje år kör vi en caféguide i tidningen, så mina Norrköpingsbesök går till stor del ut på att besöka caféer. Vilket givetvis är trevligt, men det blir ju att man dricker kaffe på vartenda ställe så till slut storknar man nästan.
Just i Norrköping finns ju osedvanligt många coola caféer, jag kan exempelvis tipsa om Café Kuriosa, Gubbens Trädgård, Café Väster, Broadway Konditori, Café Hörnan, Jolla, Café Strykjärnet, Bagarstugan, Café Täppan, Fräcka Fröken (Kungsgatan), Färgargården, Odenscafét, Mimmis Visthus och Skafferiet.

Igår provade jag även sopplunchen på Et Cetera (öppnade tidigare i år). Det ligger precis bredvid kontoret, men det har inte blivit av att jag gått dit, trots att jag gillar soppa. Mysigt ställe och god soppa, så det kan jag rekommendera.

Slutligen blev det en sväng till flygplatsen, vilket alltid är lite småfarligt eftersom man blir så resssugen. Lyckligtvis har ju jag och Bill en resa till Lissabon inbokad senare denna månad så begäret blev trots allt uthärdligt.
Till top