Äntligen jul!

Tobi talar / Permalink / 2
Nu bestämmer jag att julen har börjat. Igår åkte pyntet fram, men jag insåg att jag nog måste köpa mer om det ska bli en riktigt välsignad jul. Tog även en sväng på stan på kvällen och gjorde en del ärenden för att få den där julhandelskänslan, var bland annat inne på bolaget och köpte glögg. I december ska jag skita helt i att jobba och bara glida runt på stan och insupa atmosfären och njuta av julmusik i butikerna. Och sen gå in i värmen på Horse & Hound, skaka av mig snön, bylsa av mig halsduk och jacka och slå mig ner i en murrig fåtölj med en god öl. Det är bara ett problem, jag har bara en kompis som gillar öl och jul lika mycket som jag och det är The Producer, som just nu håller på att flytta till Norrköping. Så vad göra? Jag behöver ju honom som mest nu i december. Att få honom att ångra sig och stanna i Linkan är lönlöst. Ska jag helt sonika flytta efter?
Aladdin-ask har jag inte köpt än, men det kommer- var så lugn. Men Prütz-bilden är uppe, och då vet man att julen är i antågande!
#1 - - borell:

trodde jul var för småbarn?

#2 - - Florian Sibereisen:

Mycket snyggt pyntat! Ju fler tomtar, desto bättre!

Till top