Ännu en heldag i Norpan

Tobi talar / Permalink / 2
Jaha, då har man haft ännu en härlig dag i Norrköping. Jag började med att gå till La Uva för att göra en grej. Det är inte alla som riktigt uppskattar ägaren Fernandos temperamentsfulla stil, men jag gillar honom. Han är en riktig personlighet och en intressant människa. La Uva kör både Pecha Kucha, musikkvällar och AW under hösten, så håll gärna lite koll på vad som händer på restaurangen.
Sen hamnade jag på Pappa Grappa och snackade med kocken som utsetts till en av landets hundra bästa kockar. Intervjun fick jag ta på engelska, men det var inga problem.
Tog en fika på mysiga Kafé Kuriosa. I soffan där tjejen sitter intervjuade jag Peter Kagerland till förra numret om hans bok "Ny Våg" som handlar om den svenska punkscenens framväxt. Det är en riktigt bra bok som jag verkligen kan rekommendera alla som är intresserade av den alternativa musikscenen i Sverige mellan åren 77-82.
Sen var det dags för grappa-provning på Enoteket. Det är för övrigt också en favoritrestaurang. Här häller sommeliern Frida upp välkomstdrinken. Det blev även en kanongod mingeltallrik innan provningen.
Jag kan inte påstå att jag är nån jättestor grappa-fantast, men det är som med allt annat: ju mer man vet desto intressantare blir det. Och det var både trevligt och lärorikt att lyssna på när italienaren Jacopo Poli berättade initierat om grappa. Men framförallt blev jag sugen på att åka tillbaka till Italien!
Kvällen avslutades med ett besök på Cnema och Flimmer. Har ju bara hunnit med ett enda besök på filmfestivalen så jag gick och kollade på den serbiska filmen "Klipp" som inte bara innehöll härliga tonårsporrscener utan även spyor, misshandel, förnedring, knark och annat skoj. En riktig myspys-final på dagen, med andra ord.
#1 - - Jessika:

Heldag i Linkan?

#2 - - Niklas:

Åhh...Grappa! Avis!

Till top