En dag i Linkan

Tobi talar / Permalink / 1
En dag på stan i Linköping är kanske inte det mest upphetsande man kan ta sig för, men eftersom det kommit ett önskemål så kommer här min tisdag i Linköping. 
Började med att hämta ut min tågbiljett till vinterns resa. Så nu är man liksom "halvvägs iväg"...
Den bästa tiden på månaden är dagarna innan tryck. Jag är ju alltid klar med mitt lite innan dom andra så jag brukar gå upp på Nolltrettonkontoret och reta dom som sitter där och stressar med att få klart det sista.
- Tja, vilket härligt väder det är ute! Nån som ska med på en fika?
- Nej...vissa av oss JOBBAR FAKTISKT!
Brukar ju ta en sväng upp till bibblan med jämna mellanrum för att gå genom den senaste tidens tidningsskörd, och det gjorde jag igår igen. Kollade även efter info om Bokens Dag som brukar arrangeras så här års, men hittade varken författare eller ens datum.
Hade en gratislunch att inkassera på Burger King-medmera-stället, så det blev en Nachos de Luxe, tror jag den hette...
Tog en sväng till Passagen för att kolla in den nya utställningen. Lite småtråkig, tyckte jag. Fast verket nedan var vidrigt! Det var ett filmat ansikte som projicerades på en slags docka. Vidrigt!
Snus och mus är mitt förtjus, kaffe och pitt är frugans. Så tänkte jag och gick och köpte en rulle på Vinhandlarn. Sen gick jag hem och snusade.
 
#1 - - anonym källa :

http://www.corren.se/kultur/masterkocken-till-linkopings-bokens-dag-6191679-artikel.aspx

Till top