Teater & tidningar

kultur / Permalink / 0
Började gårdagen med att gå på en pressvisning av Östgötateaterns "Änglar i Amerika". Ibland kan man bli jäkligt sugen att gå och se pjäsen, som exempelvis förra veckan med "Familjen Addams", men med denna var det tvärtom. Av det jag såg kändes den bara tung och pretentiös, och dessutom är pjäsen fyra timmar lång. Pulitzerprisad eller ej - denna skippar jag.
NT hade förresten med en bild på oss från Kulturnatten. Slättengren som plåtade hade för övrigt tipsat om oss i tidningen inför kvällen och skrivit: "Är du synthare? Då ska du bege sig till Arbetets Museum klockan 21.00 där duon Bête Noire spelar."
Och på tal om tidningar...det talas om att det papperslösa samhället, att tidningarna försvinner osv men jag har aldrig läst så mycket tidningar som nu. Började dagen med DN (jag brukar växla mellan DN, SVD och NT), därefter som vanligt Corren på nätet (och då menar jag inte hemsidan utan e-tidningen). Sen brukar jag gå till bibliotekets tidningshörna ungefär en gång i veckan och det gjorde jag igår och bläddrade genom Folkbladet, Länstidningen, MVT och lite annat. Och så har vi alla gratistidningar. De senaste Nolltretton/Nollelva, Åkerbobladet och Linköpingsposten/Norrköpingsmagazinet har jag redan läst, men kom ändå hem med en bunt blaskor.
Den längst till höger köpte jag visserligen (en jobb-grej). Och hemma ligger även nya Sonic och väntar på att bli läst. Plus att det då och då dimper ner diverse medlemstidningar från exempelvis Stim och ABF. Och häromdan satt jag och funderade på om jag skulle börja prenumerera på Vagabond igen...
Till top