Lehmans fredagsfräckis

Skoj / Permalink / 0

Storjägarn kom in på baren och började skryta om att han kände igen hudar och kulhål på nedfallet vilt. Han sa:

- En ögonbindel och en öl och ta hit lite djurhudar så ska jag tala om vad det är för djur.

Vadet antogs och han började känna på första skinnet.

- Antilop, skjutet med en 22a, och det var rätt.

- Tiger, skjuten med en 308a. Rätt igen och en ny öl kom in. Så höll kvällen på och till sist ragglade han hem och la sig. Nästa morgon tittade han i spegeln och såg att han fått en rejäl blåklocka. Han sa till frun:

- Visst var jag full igår, men inte slogs jag väl?

Nää, svarade frun, det var jag som gav dig snytingen. Du kom hem och lade dig, satte handen innanför mina trosor och gnuggade lite, sen sa du: Skunk, dödad med yxa.

Till top