LKPG Lab

kultur / Permalink / 0
Igår gick jag och Anahi på Duxe för att kolla in LKPG Lab som hade premiär. Det är alltså LKPG Ha ha:s rookieklubb där nya och oetablerade stå uppare kan testa sitt material.
Hmm...det där låter bekant, tycker ni kanske? Javisst, det var en idé som jag lanserade för Ben Kersley redan i december och som han sedan skamlöst plankat rakt av. Som man kan läsa här: http://tobi.blogg.se/2012/december/ben-burlesk.html
Den kvällen på Backstage var för övrigt första gången jag träffade Anahi! Och precis som jag skrev då blir det en resa till Argentina denna vinter...
Men Ben gjorde helt rätt som lade LKPG Lab på Duxe istället för på Palatset. Jag gillar Duxe som ställe och den gamla First Aid-personalen. Och som rookieklubb är det perfekt: bra scen, lagom trångt, bra läge där man kan "slinka in" och får de bara in folkölen också, som det finns planer på, så blir det tipp topp. Hoppas att det blir en kontinuerligt återkommande klubb och att fler lokala förmågor vågar testa på stå upp.
Själv gör jag mig nog bäst som publik: hela fyra av kvällens artister kommenterade mig under sina rutiner! Måste vara en konspiration som Ben kokat ihop...
Till top