Söderköpings gästabud

kultur / Permalink / 0
Skjut mig - jag har blivit en lajvare!
Fy fan, hur kunde det gå så här snett?
Ja, ni ser ju själva...
Jag vet inte riktigt hur det gick till, men plötsligt befann jag mig på Söderköpings gästabud igår - iklädd medeltidskläder. Där gick jag och tittade på gycklare, eldshower och allt det där andra som jag brukar sky som pesten. Kan det bero på att jag hängt med Korp Wallman för mycket? Jag har ju intervjuat henne i flera år om gästabudet, men inte lyckats ta mig dit förrän nu. Och jag måste säga att det var riktigt trevligt, särskilt på kvällen när facklorna tänds och samtidens hus, skyltar, bilar och människor fördunklas av mörkret. Känns bara som en tidsfråga innan jag byter namn till Balder Arnsson...
Anahi hade dock gått in för det hela lite väl mycket, och till och med tagit på sig ett kyskhetsbälte och slängt nyckeln i Stångån. Och så måste jag säga att utbudet på mjöd var rätt kasst. Så nu står jag i valet och kvalet: var detta en engångsföreteelse som aldrig ska upprepas eller ska jag bli lajvare på heltid?
Till top