Marlborough

Resa / Permalink / 0

Idag blev det ännu en härlig vintur, denna gång i det omtalade Marlboroughdistriktet. Den var inte lika bra som i Hawkes Bay, mest beroende på att den kändes ganska stressig. Men vinturer är ju alltid trevliga. Bland annat var ett svenskt par med, samt några sydafrikaner som jag fick lite tips av inför nästa Sydafrikaresa. Fast inte riktigt de tips jag hoppats, för det dom sa gör att jag nog måste planera om den resa jag tänkt. Hur som helst, så fick jag med mig två flaskor hem. En Sauvignon blanc (såklart) och en…Riesling! Hur fan gick det till? Jag som snudd på avskyr Riesling. Sitter för övrigt och dricker den nu…och jodå, den är riktigt god.

Kom till Nelson på kvällen och det är en mysig liten stad. Från mitt rum ser man monumentet på ett berg över Nya Zeelands mittpunkt. Det är förresten mycket berg här på sydön. Nelson har en trevlig bargata där jag var och käkade förut. När jag kom ut hörde jag musik från grannstället och gick in där. Det blev en sån där grej som jag älskar när jag är utomlands. Ett folkrock/irländskt band lirade och det var världens drag på lokalbefolkningen, så jag tog givetvis en öl. Imorrn ska jag kolla in Nelson lite mer sen bär det söderut längs västkusten.

 
 
Till top