Napier - vi ses igen!

Resa / Permalink / 0
Tog en sista runda i fantastiska Napier idag innan det var dags att fortsätta söderut. Men hit kommer jag tillbaka, var så säker!
Passade på att kolla in grannstaden Hastings, som inte var lika mysig men som också har en hel del art deco.
Sen blev det en sväng till stället med världens längsta namn. Försök att uttala det om ni kan...
På kvällen kom jag fram till Wellington. Flera jag pratat med har inte gillat staden och vissa har till och med valt bort den helt när de rest i NZ, men jag blev laddad direkt när jag anlände. Schysst landskap och schysst stad - och framförallt har jag upptäckt att det är här draget är. Jag har ju gnällt lite över att kiwisarna inte verkar festa, men det gäller inte i Wellington. Här vimlar det av barer och restauranger - och det är folk på dem. Folk som festar. Imorrn ska jag kolla in stan mera...
 
Till top