Vin i Napier

Resa / Permalink / 0
Aaaah...gud vad jag älskar att åka på vinturer. Idag var vi runt på vingårdarna i Napier och Hastings och det var lika trevligt som vanligt. Som vanligt var det en blandad kompott människor: jag, ett svenskt par, ett skotskt par (som redan klämt två vingårdar innan vi plockade upp dem), lite engelsmän och kiwis.
Cirka 7 viner per gård och fyra gårdar (eller var det fem?). Plus ost, kex, oliovolja och annat. Oj oj oj...mycket trevligt. Och mot slutet av turen är alla bästa vänner. Jag höll mig lite lugn och köpte bara två flaskor Sauvignon blanc och en burk Chardonnay-senap denna gång.
Eftersom jag ligger en dag före planeringen tror jag att det blir en extra dag i Marlboroughdistriktet (på sydön) och en vintur där också. Hade egentligen inte tänkt det, men vafan det är ju så gött!
Till top