Bohuslän 2013 dag 2

Resa / Permalink / 0
Andra dagen i Bohuslän började med ett besök vid hällristningarna i Tanumshede. I skolan var ju hällristningar det tråkigaste som fanns men Tanumshede är ju som bekant ett av de svenska världsarven, så jag kan rekommendera ett besök på Vitlycke museum och hänga med på en guidning.
Därefter blev det en snabbvisit i Grebbestad för att kolla in Evert Taube-statyn med tre armar.
Men det var ju inte hela sanningen, för jag var även på jakt efter snuskgubben Dr Grebbestad. Dessvärre såg jag honom inte, men enligt ryktena lär han uppträda på Stöna Med Bröna nästa vecka...
Aaah...sen blev det härliga Smögen! Fint, fint, superfint. Helst ska man ju givetvis ha båt och segla runt för att på bästa sett njuta av Bohusläns klippor, kobbar och skär, men den här gången fick jag nöja mig med bil. Får väl skaffa båt när jag blir pensionär...
Timmarna tickade på och det började bli dags att dra sig mot Lysekil. Parkerade bilen, åt en bit mat och drog mig till spelplatsen som låg precis vid havet. Här ser man utsikten från "snikberget".
Och så här såg det ut när man kom in...
Och sen drog Gyllene Tider igång. Mer utförlig rapport från spelningen kommer inom kort...
Det var dag två det.
Till top