Midsommar 2013

Fest & sånt / Permalink / 0
Varje år tänker jag: "Man kanske skulle hitta på något annat denna Midsommar?", men det slutar ändå alltid med att jag är i Grebo. Och varför inte? Det är ju bäst där. Fast detta år inleddes med sill och potatis nere i sommarstugan innan det bar iväg till Klockareängen.
Men jag hann även med årets bästa halvtimme. Vilken är då det, undrar ni kanske? Jo, det är på Midsommarafton 14.45-15.15, när jag sitter på vår bänk, spelar gitarr, dricker folköl och hälsar på folket som är på väg till ängen. Det är även under denna period som Tjolla brukar vingla förbi och sjunga "Fritiof i Arkadien".
I år dök dock inte Tjolla upp, men han kom inte undan för det. För uppe i vimlet på ängen hittade jag honom och sen blev det sjunga av!
Sen kommer årets näst bästa period och det är tiden cirka 17-20, mellan att folk går hem från ängen och och att grillen hos Phalén åker på. Då brukar Grebo Dränge (bandet som spelar på ängen)  och lite annat löst folk komma förbi mig varpå vi spelar musik och dricker upp deras gage.
Sen bar det ner till Phalén för grillning och party. Torbjörn & Nykomlingarna gjorde för övrigt ett bejublat framträdande, liksom Kjell-Jörgenz. Och jag kan säga redan nu: Nästa år ses vi i Grebo igen!
Till top