Sörpinggals rock me and my pals

Tobi talar / Permalink / 0
Vaknade pigg och alert i svinottan (08.15). Varför då? Jo, för att jag skulle iväg till härliga Sörping igen. Men inte nog med det, det blev en riktig kanondag som visserligen var småstressig men ändå riktigt trevlig.
Första stopp var Husby Säteri, som min kollega Lina hade bokat in åt mig. "Oj oj, det kommer du gilla", sa hon och det hade hon rätt i. Själva utsidan och yttermiljön var imponerande nog, men när man klev in genom portarna blev man helt hänförd. I sommar har slottet en mängd arrangemang, så det kan jag tipsa om. Jag tror även att jag lyckades boka in en egen spelning i höst förresten...
Jag fortsatte förbi framlidne kultgreven Magnus Stenbocks Herrborum och ut mot S:t Anna. I öronen ringde en rad från Bête Noire-låten "Min ungdoms sköna dandy" som lyder "Det blev en sommar uti skärgårn, med mycket vin och poesi". För det är ju i skärgårn man ska hänga - med vin och poesi, särskilt såna här vackra sommardagar.
Gjorde ett jobb på Mons camping och därefter lunch på Mons skärgårdskrog. Trevligt och gott, som vanligt.
Tillbaka till Sörping för lite olika jobb. Var bland annat på Bondens Crêperie som även denna sommar har en mängd författarkvällar, musikquiz och livekvällar. Bland annat lirar Demian, Roffe Wikström och Jack Vreeswijk och i år måste jag försöka ta mig dit, men det har jag ju sagt de senaste fem åren utan att lyckas...
Sen mot Norpan där det ständigt händer nya saker för tillfället. Bland annat nyinvigda och lyckade Strömparken (ovan) och den nya restaurangen Gamla Bryggeriet tvärs över Strömmen (nedan). Kollegan Sara fotar lite...
Jürgen utnämnde Gamla Bryggeriet till sin nya stamkrog så fort han fick höra talas om planerna i vintras, men alla vi andra vet ju att han kommer att fortsätta hänga på Mitropa som han alltid gjort...
Efter en snabdejt med Anahi bar det sedan iväg mot Grebo för ett möte om huset Gullvivan, som antingen ska rivas eller bli nåt slags gemenskapshus. Och nu har jag visst råkat bli en av dem som ska styra upp det hela. Själv är jag mest sugen på att göra det till mitt eget Herrborum och bli Grebos motsvarighet till Magnus Stenbock...
Till top