Äntligen!

kultur / Permalink / 0
Jag har ju flera gånger tidigare pekat på det bisarra och skandalösa med Erik Wallstens sjukliga Melodifestivalintresse och att han som nöjesredaktör på Corren ägnar en tredjedel av sina krönikor åt att skriva om denna tävling (även off-season).
Redan i december (två månader innan tävlingen ens hade dragit igång) hade han skrivit fyra renodlade Mello-krönikor och sju totalt som berörde ämnet - samt hunnit tippa finalisterna innan han ens hört låtarna!
Då tippade jag att det skulle bli minst 15 krönikor innan säsongen var slut. Jag har förmodligen missat någon, men så här har det sett ut de senaste veckorna:
 
I söndags hade han en krönika omMelodifestivalen.
I fredags hade han en krönika om Melodifestivalen.
2/3 hade han en krönika om Melodifestivalen (dateringen utgår från hemsidan och kan skilja något från papperstidningen)
17/2 hade han en krönika om Melodifestivalen.
15/2 hade han en krönika om Melodifestivalen.
10/2 hade han en krönika om Melodifestivalen.
3/2 hade han en krönika om Melodifestivalen...
 
Att skriva någon enstaka krönika om Melodifestivalen hade kanske varit okej, men Erik nöjer sig inte med denna krönikediarré. Han skriver även på Correns Melodifestivalblogg.
I söndags skrev han 6 inlägg på bloggen.
I lördags skrev han 20 inlägg på bloggen.
I fredags skrev han 21 inlägg.
I torsdags skrev han 17 inlägg...
 
Till slut var det fler än jag som fick nog. Nu har Erik Wallsten fått sparken från Kultur & Nöjesavdelningen. Äntligen, säger jag och hoppas att Corren därmed istället börjar ägna sig åt det de ska: lokal nöjesbevakning.
Till top