1 maj

Fest & sånt / Permalink / 0
Figge har lärt mig många bra snylt-tips och ett av dem är detta: "Se till att göra dig ärenden till folk på söndagar och dagen efter diverse fester. Då finns det alltid massa mat över från gårdagen som de bjuder på."
Jag tänkte jag skulle testa denna tes, så jag gick till Rimås igår. Och mycket riktigt fanns det mat över från Valborgsmässoafton. Den där Figge vet vad han talar om minsann!
Sen gick jag och lyssnade på Magdalena Andersson. Tror det var det första 1 maj-tal jag lyssnat på, faktiskt. Magdalena är kanske ingen jättevass talare, men jag tycker hon verkar bra (inte minst om man jämför med föregångaren Tommy Waidelich). Och i sossarnas just nu svaga och struliga laguppställning är hon en av få som känns vettig.
Sen blev det ännu en tur upp till Rimås, det fanns ju nämligen lite kvar i den där bag-in-boxen. Så nu kan man redan 1 maj bocka av en av sommarens kommande punkter: "Dricka vin på Rimås balkong". Skål!
Till top