Titanic med mera

Tobi talar / Permalink / 0
Började gårdagen på stans mysigaste och personligaste hotell - Park Hotel, eller Linköpings Fawlty Towers som det också kallas. I juni ska de vara med i "Hotellräddaren" på TV 3, men det här är inget hotell som behöver räddas, tvärtom borde fler hotell vara som Park Hotel.
 
Sen blev det en tripp till Norrköping för att kolla in Titanic-utställningen i Värmekyrkan. Den var riktigt bra, så den kan jag rekommendera.
Gillar man historien/mytbildningen kring Titanic, eller för den del bara tyckte att filmen var bra, så bör man kolla in utställningen som visas fram till september.
Ni minns smycket i filmen? Det är sant att det har funnits, men i verkligheten var det betydligt mindre och såg ut så här.
Jag kan även rekommendera Lottas konditori som jag premiärprovade igår. Gillar man lite skojiga bakverk som byts ut ofta och inte är samma som på alla andra ställen är det till Lottas man ska gå.
Hann även med att gå på Pecha Kucha på La Uva där Maria Dillon pratade om sång och yoga. Och jag tror att jag i hastigheten lovade att hålla en egen Pecha Kucha-presentation i september. Nåt om resor, blir det nog. 20 bilder och 20 sekunder per bild, det borde man väl fixa?
Till top