Östergötlands bokmässa

kultur / Permalink / 0
Igår var jag på Östergötlands bokmässa på biblioteket. Det var andra året som den anordnades och första året som jag var där. Och jag måste säga att det var riktigt bra!
En massa lokala författare, förlag och annat var på plats och det ordnades en mängd författarintervjuer, föredrag och annat.
Mycket folk också, men det borde varit ännu mer för det händer ganska mycket på bokfronten i länet. Bland utställarna fanns bland annat Åsa Husén, Emelie Wedhäll, Emelie Schepp, Göran Billesson och andra som jag är lite bekant med, plus att man sprang på en hel del andra man kände bland besökarna. Det var förövrigt gratis att besöka bokmässan.
Var på några intressanta framträdanden också - och bäst var att alla var så korta, så man hann med mycket. Så Östergötlands bokmässa kan jag rekommendera till nästa år. Sen i november kommer Bokens dag som också brukar vara bra.
Till top