Bästa dagen på månaden

Tobi talar / Permalink / 0
Jag vet att jag nämnt det förut, men månadens höjdpunkt är att knalla upp till kontoret strax innan deadline och se hur kollegorna sliter sitt hår av stress. Jag är ju alltid klar med mitt lite innan, så jag kan ägna de sista dagarna innan tryck till att stå och irritera de andra på tidningen. Igår var det dags igen. Jag gled in på kontoret i onepiece och knullrufs, printade ut lite grejer till resan, hämtade en film och avslutade med att plocka fram en fransk kittost ur kylskåpet.
Ja, det stämmer. Jag får numera betalt i franska kittostar av chefen. Men jag tror jag måste klaga, för denna Epoisses var inte så rinnig och härlig som de kan vara när de är riktigt färska. Har han köpt den i Greboaffärn, månne?
Mitt i detta lyckorus glömde jag bort den största fröjden av dem alla, nämligen att lämna in månadens räkningar till chefen. Så idag blir det ett nytt besök till kontoret!
Till top