Kärleksvecka

kultur / Permalink / 0
Just nu är det Kärleksvecka i Linköping och jag känner hur jag dras med i pride-euforin mer och mer för varje dag.
Igår var jag på pride-stand up i Konserthuset och kände hur gay-vibbarna drabbade mig. Inte så att jag blev lika gay som björnbögs-Jerry, men ändå. Lady von Lee öppnade och Moa Svan var en av de som fick upp gayfaktorn.
Men jag vet inte vad det är med mig och stand up, det skär sig helt enkelt. Senast på Duxe blev jag hånad av fyra olika komiker och även igår hamnade jag i centrum. Ben Kersley höll i en Bellman-historia-tävling där jag gick till final mot hans barn. Domaren (Ben) var dock lite jävig, så självklart förlorade jag...
Och hånet tar inte slut där. För inte nog med att folk tror att jag är Per Andersson, nu har jag även börjat blandas ihop med Tobias Persson som körde igår.
Men skit samma - för det är kärleksvecka!
 
Till top