Lycklig måndag

Tobi talar / Permalink / 0
Det händer ganska ofta att jag nynnar på Wilmer X låt "Lycklig måndag". Den har en text som jag kan identifiera mig med:
 
"Måndag. Lycklig måndag. Alla min vänner går till jobbet men inte jag
Måndag. Är just en sån dag som alla andra hatar, men jag, jag mår bra
När veckan drar igång och andra går till jobbet drar jag upp täcket igen. Jag njuter av att slagga ett par timmar till, jag har slått dank sen åttiofem.

Måndag, oh en sån lång dag. Ja, alla mina vänner suckar men jag, jag har det bra

 

Ja, jag mår bra när helgen är över, och söndan är inget för mig. Jag vill ha öppet och tänt i affärer så jag kan gå på stan och lägga mig igen

 

Måndag. Nu är det måndag. Det sägs att alla vill ha jobb men ingen verkar glad. Så måndag blir bara en trist och vrång dag. Och att slita mellan åtta och fem mår ingen bättre av.

 

Jag njuter av att slagga ett par timmar till - jag har slått dank sen nittonhundraåttiofem

 

Måndag, en dans- och sångdag. Jag sjunger när jag jobbar för jag jobbar när jag vill och mår bra"

 

Idag var just en sån måndag. Jag vaknade vid tiotiden, käkade frukost och gick på en pressvisning av "Hamlet" på Östgötateatern 11.30...sen gick jag hem och la mig igen...

Till top