The summer of Tobi - summering

Tobi talar / Permalink / 0
Visst, det kanske är några dagar av Brittsommar kvar, men det struntar jag i. Det är dags att summera The summer of Tobi - The Big Four O.
 
Här är årets TOBO-lista:
Dricka vin på Rimås balkong
Dricka vin på Rimås balkong igen
Åka räkbåt på Roxen (och kanske på Bråviken)
Bråvallafestivalen
Gå runt Strömmen
Grillkväll på Rimforsa Strand
Hänga på Dentusgrottan
Stöna med Bröna
Äta på Ardor (med Dillon? Nej med Anahi)
Visfestivalen i Västervik
Stockholm med bland annat ABBA-museet
Skaldjurskväll på Tannefors slussar
This is Hultsfred
Rocklogen
Konserter i Knäppingsborg
Kolla in Västkusten
Grilla hos Snål-Figge
Grilla hos Bjud-Figge
Midsommar i Grebo
Ta en drink på Bossa Novas
Kräftskiva
Komiform
Gå till Grebo en solig dag
Äta burkskinka med Vickan
Plocka svamp
Göra Norrköping med P:sson
Polen/Tyskland
Gå på Gyllene Tider
Torsdagstoner i Trägårn
Åka svenska Hurtigrutten
Dricka vin på Jöggas balkong (Bråvallahänget räknas inte)
Ta en öl på restaurang Ros
 
Som ni ser är det mesta på TOBO-listan avklarat (samt en hel del som inte står på listan), och här följer kommentarer om det som blev kvar:
*Grilla hos Bjud-Figge: Faktum är att han faktiskt bjöd på grillbuffé i DG i lördags. Men det räknas inte eftersom det dels var uppskjutet gage för mitt gig och dels för att det inte var hemma hos honom.
*Kräftskiva: Jag har käkat kräftor i år, men inte på en regelrätt kräftskiva. Dessutom är det tveksamt om kräftskiva hör hemma på en sommarlista, man kan ju äta kräftor in i oktober utan att det är konstigt.
*Gå till Grebo en solig dag: Som Sköld skrev var det rätt uppenbart att denna inte skulle bli av. Främst för att det är en punkt från tidigare år som hängt med av slentrian. Egentligen var jag aldrig riktigt sugen på det.
*Äta burkskinka med Vickan: Jag har ätit burkskinka och träffat Vickan, men inte i kombination. Och så sent som i onsdags pratade vi om att äta den där burkskinkan. Skandal om det inte blir av!
*Göra Norrköping med P:sson: Oklart varför den hamnade på sommarlistan, för detta är en punkt som funkar hela året. Det slutade med att hon och jag (och Melskogarna) ordnade en Oktoberfest istället.
*Polen/Tyskland: Jag var sugen, men det fanns helt enkelt inte tid. Men Polen står kvar på listan över resmål, och förr eller senare kommer jag dit.
*Åka svenska Hurtigrutten: Kommer förmodligen göra detta i maj 2014 istället, som en jobbgrej.
*Dricka vin på Jöggas balkong: Denna punkt har ju egentligen klarats av, även om det inte blev riktigt som jag hade föreställt mig i mina innersta drömmar. Men jag lär nog hamna på hans balkong ett antal gånger de kommande åren...
 
Det var det det! "The summer of Tobi - The Big Four O" tackar för sig. Nu ser vi fram mot Höstmys 2013 och sen återkommer The summer of Tobi i ny skepnad nästa sommar.
Till top