Bjud-Figge is back

Fest & sånt / Permalink / 0
Oj oj oj...igår slog Bjud-Figge på stort med både lunch och grillning! Han och Bjud-Linda hämtade upp mig, uppklädda och granna, och skulle överraska mig med en högklassig lunch. Jag befarade det värsta och tänkte att nu blir det nån kinakrog igen. Men icke! Färden gick mot Abisko och jag var orolig att vi skulle till Skeppet, vi fortsatte mot Skäggetorp och jag tänkte "herregud, han tar mig till Guldfisken", vi svängde in på Tornby och nu var allt hopp ute. Nivån bara sjönk och sjönk och jag var övertygad om att vi skulle till IKEAS:s lunchrestaurang. Men det gick faktiskt att komma lägre ändå, och det slutade med fyrakronorskorven på IKEA.
Ja ja...jag ska inte gnälla för mycket. Och på kvällen tog Bjud-Figge igen lunchfiaskot med råge. Då blev det grillning på altanen med oxfilé och massa annat gott.
Bjud-Figge sa: "Från och med nu är det grillning hos mig varje helg. Kosta vad det kosta vill!"
Till top