Sao Paulo

Resa / Permalink / 0
Tyckte väl att saker och ting flutit på lite väl bra under denna resa, så det var väl oundvikligt att det skulle skita sig till slut. När detta skrivs har det gått 12 timmar sedan jag lämnade hotellet i Buenos Aires och jag har bara kommit till Sao Paulo i Brasilien (andra gången som jag lite oväntat hamnar i Brasilien under denna resa). Flyget från BsAs blev nämligen försenat vilket gjorde att jag missade flyget Sao Paulo-Amsterdam och nu är jag alltså fast här utan att veta riktigt hur/när jag tar mig härifrån. KLM-kontoret var stängt när vi landade. Väskan vet i fan var den är. Och folk pratar portugisiska som man inte förstår ETT SKIT av. Jag har inga kläder eller hygienartiklar och har ingen aning om hur jag ska ta mig hem. Tydligen går det ETT KLM-flyg imorgon, så förhoppningsvis får jag plats på det...och med lite flyt kanske man till och med blir uppgraderad!
Men skitsamma. Jag har fixat ett hotellrum, så egentligen är ingen större skada skedd förutom att jag hade lite planer för lördagskvällen och söndagen, som nu spricker. Och så får jag ju se lite av Sao Paulo, en stad som jag varit lockad av ett tag. Ja, vi får väl se vad som händer...
Till top