Ciao Cordoba

Resa / Permalink / 0
Idag vaknade äntligen Cordoba upp. Under helgen har det varit dött som sjutton på dagarna men idag var butikerna öppna och folk ute på gatorna.Den där stormen de varnade för dök aldrig upp utan det har varit soligt och närmare +40, så eftermiddagarna har jag legat vid poolen.
Var ute en sväng på dan och såg bland annat detta hus, där man lämnat kvar frontfasaden.
Käkade lunch och blev halvlullig...
Inte så mycket spännande att rapportera som ni märker.
Skönast: att mobilen inte ringt en enda gång på snart en månad. Jo förresten, Anahi ringde en gång i Buenos Aires, men i övrigt har den varit knäpptyst.
Sista tiden försöker jag inte heller prata engelska med folk. Jag kör på den lilla spanska jag kan och det funkar alldeles utmärkt.
Nu är jag sugen på en Bife de chorizo och en Patagonia (vilken god öl!) så det är dags att fräscha och ge sig ut i den härliga Cordobanatten. Sen imorgon flyger jag vidare till vingårdar och bergstoppar.
Till top