Salta dag 2

Resa / Permalink / 0
Jodå, jag är kvar i Salta och idag förlängde jag faktiskt med en extra dag. Större delen av dagen har gått åt till att kolla/boka flyg/bussar/hotell osv. Det är nämligen ett jäkla pusslande för att få ihop saker och ting de sista veckorna. Jag har fått ändra de preliminära planerna en hel del på grund av flygmöjligheter/busstider/avstånd/priser etc. Jag kommer att skita i hyrbilen och även strunta i Cafayete och Tucuman, som jag hade tänkt åka till. Det var riktigt nära att jag tog en sväng till Asuncion (Paraguay) och/eller Santiago (Chile), och jag kollade faktiskt även möjligheten att flyga till Påskön(!). Men nu har jag äntligen fått till ett bra avslut och har bokat upp tre flyg, hotell och busstur, så nu är det i princip bara avslutningen till/i BsAs som är kvar att fixa till.
Hann ändå med en sväng på stan. Bland annat tog jag linbanan (vidrigt!) upp till berget och kollade på utsikten över Salta med Anderna i bakgrunden.
Sen var jag dum nog att boka in en heldagstur upp i bergen imorrn. Dom hämtar mig 07 och är hemma igen typ 22. Blir säkert bra, men så jäkla tidigt!
Så hela dagen imorrn är uppbokad. Men sen i övermorrn, då ska jag bara kolla in Baby Jesus i San Fransisco-kyrkan och sen pimpla Malbec kvällen lång. Det har varit alldeles för lite av den varan!
Till top