Visfestival i Västervik

Konsert / Permalink / 0
I över 20 år har jag gått på Visfestivalen i Västervik, och det vore väl dumt att bryta en sån tradition så på torsdagen blev det ännu en tur ner till den trevliga kuststaden. Vi var som vanligt ett gäng som gick in. Solen sken, men artistmässigt var det inte någon av de vassare visfestivalkvällarna jag varit på.
Marie Bergman var spelande värd och inte särskilt bra som varken artist eller värd. Anders F Rönnblom (överst) har aldrig varit någon av mina favoritartister och hans spelning gjorde heller inget för att ändra på det.
Juha Mulari hade jag inte hört förut och han var också ganska beige.
Nicke Borg gjorde heller inget bestående intryck, men Ola Aurell (som jag inte har bild på) var som vanligt rolig, och var bäst under torsdagen.
Jag hade sett fram mest mot Perssons Pack, men de gjorde en ganska oinspirerad spelning, Sen avslutade Sophie Zelmani, och där kan man verkligen prata om oinspirerad. Zzzzzzzzzzzzzz........
Lyckligtvis är ju visfestivalkvällar trevliga även om artisterna inte alltid är på topp. Bästa festen sker ju på bryggan och i båtarna.
Till top