Bästa hänget i Sockna

Tobi talar / Permalink / 0
Vart ska man hänga om man är i Åtvid, undrar ni kanske? Jo, man ska hänga på Yuniq. Där har dom god thaimat, trevlig personal och kall öl. Bästa läget är det också med härlig sol och en uteserveringen där man har koll på vad som händer.
Jag träffade ägarna i vintras innan de skulle öppna, men sen åkte jag till Argentina så jag har inte hunnit prova restaurangen förrän igår. Och jag blev förtjust direkt (kanske delvis för att det var en så skön kväll).
Som vanligt när man pratar med thaiare blir det att man mixar svenska, engelska och thai (ofta i samma mening), och jag har märkt att det ofta händer mig nuförtiden att jag mixar språk. Exempelvis med Anahi, där vi ofta mixar svenska, engelska och spanska när vi pratar (av nån anledning tenderar vi att prata mer engelska ju mer onyktra vi är). Även när jag är ute på mina resor blir det att språken blandas, och en del av de intervjuer jag gör är med folk som pratar halvknagglig svenska, i förra veckan pratade jag exempelvis med en holländare på Pappa Grappa i Norrköping och där gled vi ganska naturligt mellan svenska och engelska plus nåt enstaka holländskt ord.
Många tycker kanske det verkar jobbigt att blanda språken, men jag tycker bara att det är roligt. Dessutom sätter det en liten exotisk touch på vardagen. Och jag har alltid imponerats av människor som behärskar flera språk, så sådan vill jag gärna bli själv.
Fan, jag är förmodligen en av få som ser fram mot Filip & Fredriks kommande podcast på engelska....
Till top