Heldag i Sörping

Tobi talar / Permalink / 0
Åkte till soliga Sörping vid 10 och kom hem vid 21. Det va +30 och årets finaste dag hittills. Det var också årets mest fullspäckade dag, här ovan ses t.ex kollegan Lina som fotar "Månadens modeprofil" som jag intervjuade sen.
Finns inte så mycket roligt att berätta. Jag var på Ängens Blommor, gjorde månadens krogprofil, uteserveringsguider och lite annat smått och gott. Lunch på Restaurang Rådhuset (som ska ha lite musikkvällar i sommar)...
Tog i och för sig en sväng till Husby Säteri, och det är ju alltid trevligt! Dom har förresten också en massa grejer som händer i sommar: Skärgårdsafton, Mexikansk afton m.m. (tänk om Bjud-Figge får ändan ur vagnen och tar med mig dit...).
Och så har de startat en butik för jaktkläder...
Sörping är ju ett riktigt trevligt ställe, och tanken for genom huvudet att man kanske skulle flytta dit. Det ligger ju bra mellan Linkan och Norpan dessutom, och Sörpingtjejerna har jag ju hajpat tidigare. Så tja...varför inte?
Sen var det dags att besöka Göta Glass och Smultronstället för att skriva om "Glasstaden Söderköping". Rena drömuppdraget, tänkte jag. Men tror ni jag fick smaka nån glass? Nähä du! Inte på något av ställena. Så det där jäkla Sörping får allt vara - där sätter jag aldrig min fot igen!
Till top