Semester

Tobi talar / Permalink / 0
Igår var jag ute på stan och fixade lite grejer innan det är dags att gå på semester i två månader. Skulle ha en mjukglass och tvingades gå till Bosses, maskinen var nämligen trasig på stället bredvid, annars sätter jag inte gärna min fot där. Inte tar dom kort heller, vilket förstärker mitt agg ytterligare. (Hur kan man som affärsidkare inte ta kort 2014?).
Och när jag tänker efter var det kanske inte bara Bosses som fick sommarens första och sista besök igår, utan kanske hela stadskärnan. Det blir nog ett och annat strandhugg, ungefär som när man i skärgården tar båten in till fastlandet för att proviantera, men i övrigt ska jag försöka hålla mig borta i möjligaste mån. För få saker är så deprimerande som att vara i Linköping på sommaren.
Kusten, Grebo och Norpan däremot...oj oj oj!
Till top