På skiva: Steel Panther

På skiva / Permalink / 0
Steel Panther
"All you can eat"
PGM

"Pussywhipped", "Gloryhole", "Bukkake tears", "Gangbang at the old folks home"...låttitlarna säger det mesta. Det pudelrockande Los Angeles-bandet är helt enkelt snuskhumrar av rang och gör inget för att dölja det. Jag har svårt att bestämma mig för om det är svinroligt eller bara fånigt, och jag lutar åt att det är både och.
I vilket fall går det inte att bortse från att det är ett band man blir på bra humör av. Steel Panther sjunger om att festa hårt, lägra brudar och leva livet. De tar den glamrockiga 80-talsestetiken till sin spets med tidstypisk ljudbild, hårsprejsfluffiga frisyrer, tajta spandexbrallor och artistnamn som Lexxi Foxxx.
Den stora funderingen handlar om ifall allt bara är en ironisk pose eller om det verkligen finns en helgjuten kärlek för denna typ av partyhårdrock. Och kanske blir jag grundlurad när jag svingar min öl, skakar min (enligt andra, allt tunnare) hårman och skrålar med i allsångsrefrängerna, men jag har åtminstone jäkligt kul under tiden.

3/5
Till top