Dagens (misslyckade) jul

Tobi talar / Permalink / 3
Igår skulle jag och Jerry (som är en lika stor julälskare som mig) åka till IKEA för att njuta av deras delikata julbord. Men se, det sket sig totalt. Vi hade helt tagit fel på tiden när julbordet serveras och fick nöja oss med den vanliga lunchen. Men  vadå - snart så är det fredag då försöker vi igen (som Jerrys favoriter Nationalteatern skaldade).
Vi tänker för övrigt åka runt ett par gånger i veckan och testa julbord på olika ställen. Frågan är bara vilka som har anständiga julbord, det finns alltför många fallgropar därute. Därför vänder jag mig direkt till Grebos största julbordsexpert -  Markus Stöld. Han brukar snitta på 14- 18 julbord varje år och har testat de flesta i länet (dock inte IKEA, mig veterligen). Markus - vilka julbord är bäst och vilka ska man undvika till varje pris?
#1 - - Markus Stöld:

I år har jag bara bokat i 9 julbord. Skönt.

Undvik:

- Allt jag provat i city brukar vara skit. Faktum är att IKEA:s julbord förra året slog de flesta citykrogars julbord. Det säger det mesta.

Testa:

- Trädgårdshotellet i Åtvid är alltid bra.
- Idingstad säteri
- Stångs magasin (nära city, men bra)
- Vårdnäs, en gång svinbra, en gång ok.
- Sjögestad Motell kommer Prütz gilla.
- Ett tips är att testa catering som ibland kan vara bra. Jag har varit på ett julbord skapat av Viktors som var riktigt bra.

#2 - - Anonym:

stångs är ju skit

#3 - - Anonym:

Golfrestaurangen I Åtvidaberg, tummen upp där alltså!

Till top