Deckarpodden

kultur / Permalink / 0
Oftast när jag ser andra som det går bra för i närbesläktade områden till det jag själv sysslar med, blir jag avundsjuk och bitter och försöker leta fel. Men när det gäller Emelie Schepp blir jag istället oerhört inspirerad. Om ni inte känner till henne så skriver hon deckare som utspelas i Norrköping och har lyckats fantastiskt bra med sin marknadsföring. Senaste uppgiften var att hennes egenutgivna bok "Märkta för livet" hade sålt 35 000, vilket sägs vara nån form av svenskt rekord (för egenutgivna böcker). Hon åker runt på boksigneringar, gör intervjuer, besöker bokmässor osv, precis det jag själv skulle vilja göra. Dessutom är hon både snygg, smart och charmig.
I somras startade hon och kollegan Sofie Sarenbrant från Gusum en podd där de pratar om hur det är att skriva deckare. Fan, det skulle jag också vilja göra. Men som sagt, istället för att sura till blir jag istället laddad att vilja göra något liknande själv. Kanske dags att börja växla upp "karriären"...
Podden hör ni på: http://deckarpodden.se/
Till top