Stanley Park

Resa / Permalink / 0
Igår var det toppenväder och jag tog en promenad runt Stanley Park, som är en enorm park som ligger precis intill centrum. Där fanns lite gott och blandat att spana in...
Vet inte riktigt vad jag ska skriva om det. Det blev en ganska soft dag med några timmars promenad, lite fika och sen upp till Gastown hyfsat tidigt för att leta upp den där Red Racer-ölen som jag fortfarande inte hade sett. Men det har jag nu, och provsmakat också. Och den var både lättdrucken och god, men knappast anmärkningsvärd på något sätt.
Nu har jag inte varit i världens alla länder, men jag tror banne mig Kanada är världens bästa pub-land. Hamnade på några olika igår och pimplade lokal malt, fan de har ju knappt nåt annat. Hur många Linköpingsöl eller ens östgötaöl hittar man på krogarna där hemma?
På "min" gata, Granville, var det världens drag. Lördagkväll, varmt, folk på gatorna - underbart.
Idag ska jag hämta upp hyrbilen och ge mig upp i bergen norr om Vancouver. Från och med nu är planerna lite mer flytande i några dagar...
Till top