You wake up at Sea-Tac

Resa / Permalink / 0
 
Nu avslutar vi denna lilla tripp med några dagar i grungens mecka Seattle. Det är ju för övrigt inte bara Kurt Cobain och grabbarna som kommer härifrån utan även Bruce Lee, Boeing, Twilightfilmerna, Starbucks, Bill Gates, Jimi Hendrix och lite annat smått och gott.
Jag dumpade bilen på Sea-Tac, denna kultiga flygplats, och checkade in på Moore Hotel mitt i smeten, bara ett kvarter från Pike Place Market.
Dessvärre läste jag precis innan incheck att det tydligen ska vara hemsökt, så fan vet hur det kommer sluta. Och ja, det är ett rätt läskigt hotell, så det blir att sova med lampan tänd inatt...
Jag började med att gå bort till Seattle Center och åka upp i Space Needle, men det var inte så mycket till utsikt tyckte jag. Jag har ju varit uppe i en del såna där torn och även om Space Needle är en snygg byggnad så gav det inte särskilt mycket.
Då var glasmuseet Chihuly Garden & Glass bredvid klart intressantare. Titta på bilderna, så får ni se själva.
Det är alltså gjort av glas alltihop, om ni undrar...
Första intrycket, om man jämför Seattle med Vancouver, är att Vancouver är klart bättre. Seattle är, som vi säger - swettigare. Att jämföra Seattle och Vancouver är som att jämföra USA och Kanada. Kanada är lite coolare, fräschare, modernare och vassare i allt.
Fast det är klart...New England var inte dåligt det heller...
Till top