I kräftans klor

Fest & sånt / Permalink / 1
Sommar dag 58: Högsommar och skaldjur
En och annan räka har det väl blivit under sommaren, men nu går vi in i skaldjurssäsongen på allvar. Jag har velat testa Strandgatan 2:s skaldjurstallrikar hela sommaren och igår blev det äntligen av. Som Jögga och jag konstaterade: deras flytbrygga är egentligen ganska trist, men man sitter trots allt i vattnet, med grönska intill och i en lugn miljö, och det uppväger en hel del.
Skaldjurstallrikarna var inte heller dumma, jag tror vi fick mer än vad vi beställde. Jag tog mellanvarianten för 270 spänn och den innehöll: vanliga räkor, rökta räkor, havskräftor, grillade havskräftor, lax, skaldjurspate, melon, tre röror, citron, lime, bröd, smör, sallad, tomat...och kanske nåt mer jag glömt.
Aaaah...nu är vi inne i skaldjursfrossornas tid!
#1 - - borell:

mjau mjau

Till top