Mot Chicago!

Resa / Permalink / 0
Igår bokade jag en resa till Chicago i höst. Elva dagar, varav en veckas bilkörning i svenskbygderna.
"Allt kommer till den som väntar" sjöng Johan Kinde, och det stämmer verkligen i detta fall, för det här är en resa som strulat rejält. Jag har kollat flyg, hotell, priser hela sommaren utan att få till en bra lösning. Jämfört olika datum, flygtider, inresedestinationer, utresedestinationer, ja kikat på en mängd olika varianter men det har alltid varit nåt som inte varit bra, oftast biljettpriset som varit på tok för högt.
Men igår föll alla bitar på plats, som genom ett gudomligt ingripande. Jag hade varit nöjd med ett pris på ca 6500 kr, men plötsligt fanns det ett flyg från Linköping på exakt rätt datum för vrakpriset 3199 kr. Enda problemet var att det var nio timmars väntetid i Köpenhamn på hemvägen, men jag hittade ett X2000 för 200 spänn, så det löste sig det med. Sen fick jag även till en superdeal på Chicagohotellet de tre första dagarna, samt åtta dagars bilhyra för under 2000 kr. Det enda som egentligen sket sig var att jag gärna hade velat se en NFL-match men inget av regionens tre lag (Vikings, Packers och Bears) hade nån passande hemmamatch. 
Men skitsamma, det får bli Obamas frisör, Willis Tower, Route 66, Capone och hot dogs istället. Windy City - here I come!
Till top