Sommar och sång

kultur / Permalink / 0
Sommar dag 71: Sol och chansons
Högsommaren håller i sig och ska så tydligen göra ända till nästa helg (minst). Perfekt, för jag spenderar ju dagarna läsandes på balkongen. Men kvällarna, då händer det grejer.
Och inom kort kan det bli så att Bête Noires trogna fans (alla tre...) får sitt begär stillat. Igår var jag nämligen hos Nisse och testade lite låtar. Till en början blir det nog mest gitarrvarianter typ, men på sikt hoppas vi få till ett helt bandkomp med blås, körtjejer och hela konkarongen.
Kanske bäst att förtydliga: Bête Noire är ju ett band som består av Bill och mig, och kommer göra så även fortsättningsvis. I grunden är det ett synthpopband, men det betyder ju inte att alla låtar alltid måste framföras i den formen med den sättningen. Det är ju ganska vanligt att band uppträder med olika sättningar i olika sammanhang.
På grund av orsak har synthvarianten legat lågt den senaste tiden, men eftersom jag vill ut och spela så måste jag hitta andra former för det. Dessutom är de flesta nyskrivna BN-låtarna inte så "synthiga" i sin karaktär, så därför kommer jag testa andra arrangemang.
Nisse är i alla fall på som sjutton, och ville att vi skulle boka in ett gig redan efter första repet. Nja, två rep behövs nog åtminstone tyckte jag. Så håll utkik under hösten, förhoppningsvis kommer det hända grejer snart.
Till top