Pohlman har inte släppt vädret

TV / Permalink / 1
Igår drog jag till Norrköping för att hänga med en riktig legendar - John Pohlman! 
Han fyllde 80 för några veckor sedan men är fortfarande i topptrim. Bland annat är han ute och giggar med sin trio två gånger i månaden. Vi snackade lite om klimatmötet i Paris, om chansen till en vit jul och lite allmänt om väder. Och så bekräftade han en sak som jag alltid haft på känn.
Jag har nämligen gått och stört mig på alla människor som säger att smhi.se är opålitliga och att dom alltid kollar vädret på yr.no istället, för de ger mer träffsäkra prognoser. Trams, har jag tyckt. Och mycket riktigt, John Pohlman ger mig rätt. Det är ingen skillnad mellan de olika väderinstituten.
Hur är det med julen då, blir den vit? Det är lite för långt kvar för att kunna säga, men statistiskt är chansen 50/50.
#1 - - Holm:

Där har ni faktiskt fel. Smhi har en bättre träffprocent än yr.

Till top