Groomad i Bangkok

Resa / Permalink / 0
Idag har jag mest ägnat mig åt grooming i olika former. Var och klippte mig, bättrade på brännan vid poolen, tog massage och lagade hål hos tandläkaren, så tycker ni jag ser fräschare än vanligt beror det på det. Trots att jag kom hem från Soi 13 klockan sex i morse.
Detta Soi 13 jag tjatar om, vad är det egentligen? Jo, det är världens bästa krog , där man alltid träffar en massa konstiga människor. Så här ser det ut (finns några bord på den här sidan också). Åtta av mina tio bästa krogkvällar i livet har jag haft där. Igår tog sig inte riktigt in på listan, men snudd på.
Där jobbar Mama, som kan vara världens skönaste servitris.
Men kvällen började på Soi 11... med en Beer Lao, för ovanlighetens skull.
Längs hela Sukhumvit fram till mitt hotell finns det massa försäljare som säljer diverse krimskrams. Framåt tolv på natten byts de ut mot bord-på-gatan-restauranger där det är gött att hänga.
Längst ner ligger arabkvarteren...
...och går man över gatan där så kommer man till Nana Plaza, som marknadsför sig med orden: "The world´s biggest playground for adults".
De senaste åren har jag inte hängt där (eller på Soi Cowboy) särskilt mycket, men jag brukar gå dit och titta till läget varje gång jag är i BKK.
Och här har vi då mitt hotell. Nu blir det att ligga vid poolen några timmar, sen i eftermiddag har jag lite saker att fixa med. Skulle nog behövt några dagar till här i Bangkok, vet i fasen hur jag ska hinna med allt jag tänkt. Ses på Soi 13 i natt!
Till top