Nästa resa

Resa / Permalink / 1
Som jag nämnt tidigare brukar jag ha mer eller mindre klart sisådär två år framåt var jag ska resa, men nu är det annorlunda. Jag har såklart vissa platser som står på "listan", men ingenting är bestämt utan det kan egentligen bli vad som helst.
Kocken och jag var nära att åka till Sri Lanka denna vinter (och sen skulle jag fortsätta till Australien när han drog hem), och det är ju ett land som fortfarande finns kvar som tänkbart resmål. I vår ska jag och en tjej eventuellt åka på en weekendresa, kanske Rom, men det är inte heller helt bestämt. The Producer vill ha med mig till Island och det kan jag också tänka mig. Sen kanske jag ska ta en snabbsväng till Bangkok och fixa några grejer, om jag hittar en svinbillig resa, men det är väldigt oklart när. Jag nämnde nån gång för mina bröder att vi borde åka och dricka öl i Dublin, så det finns också med i bakhuvudet. Och så har vi pratat om att åka hela familjen nånstans. Till sommaren finns det en hel del vaga planer på bland annat Danmark, Sydnorge, Polen och lite annat och sen i september blir det nästan garanterat en vecka/tio dar nånstans. Kanske Chicago, kanske Alaska, kanske Sydkorea, kanske Tokyo, kanske nåt helt annat. Ja, ni hör ju. Det finns många planer men inget konkret. Det kan nästan sluta med vad som helst.
Och då har jag inte ens kommit till nästa vinterresa. Det sista året har jag mest varit inne på östra Afrika, Hawaii/Kalifornien men framförallt latinovärlden/västra hemisfären. Det mest troliga är att det blir nåt kring Karibien, Centralamerika eller Sydamerika. Närmare än så kan jag inte precisera i dagsläget.
Rio (+ Brasilia, Sao Paolo mm) står högt på listan, men jag väntar nog med det till efter OS. Buenos Aires/Mendoza åker jag gärna tillbaka till, förmodligen i kombination med Chile (och kanske Påskön). En annan tänkbar tur är en centralamerikansk sväng med Belize, Honduras, Costa Rica osv. Vore även kul med nån slags resa till den karibiska övärlden.
Problemet är ju att det är så jäkla bra vart man än åker. Ok, Jakarta och Surabaya var inga höjdare, men då valde vi ju att åka därifrån så fort vi kunde, så det var ingen större skada skedd. Hur som helst finns det inga planer, men det lutar åt Central/Sydamerika. Eller varför inte Alperna?
#1 - - PR:

rörigt inlägg....våren krakow, belgien, bokas omgående

Till top