Darling Harbour

Resa / Permalink / 0
Nu börjar jag komma i fas tidsmässigt, känns det som. Hjärnan har liksom hoppat på plats och där ska den stanna, hoppas jag. Började dagen med att gå ner till Darling Harbour, som är ett slags hamnområde inriktat mot familjer och turister, med en massa restauranger och sånt. Inte så mycket att se egentligen, men nu har jag bockat av det.
Gick även bort till den berömda fiskmarknaden som också är en överskattad turistfälla. Men något ska man ju göra om dagarna, så det var helt okej.
Ännu har jag faktiskt inte druckit något vin, men det kommer jag att ta igen med råge senare. Men en lunchöl blev det. Förra gången jag var här tyckte jag att Carlton var godast, och den funkade bra även nu, fem år senare.
Nu är jag tillbaka på rummet och funderar på vad det blir ikväll. Kanske börja tidigt nere i Surry Hills och jobba sig uppåt? Har inga direkta planer för morgondagen, men funderar på Bondi om det är fint väder. Kanske även Kings Cross och/eller en båttur? Vi får se helt enkelt.
Till top