Osis i Oz

Resa / Permalink / 0
Vart var jag nu? Jag ligger ju lite i otakt med den här bloggen.
Jo, jag lämnade Lakes Entrance och var allmänt sur över dåligt wifi, dåligt väder, dåliga krogar och iskall AC. Kom till Metung som var en fin liten by med bra väder och ett kanoncafé där jag käkade frukost och laddade ner en massa poddar att lyssna på.
Sen blev det en massa bilkörning där det mestadels såg ut som på bilden ovan. Och ibland som på bilden nedan.
Slängde in ett vattenfall (Agnes Falls) för att det skulle hända nåt...
Sen stod jag i valet och kvalet om jag skulle åka till den kända Wilson Promontory National Park eller till hålan Fish Creek som har ett art deco-hotell med en stor, död fisk på taket. Jag valde såklart det senare.
Gjorde även ett snabbstopp i blåsiga Venus Bay innan jag började ladda för supertrendiga turiststället Inverloch, där jag tänkte spendera natten.
Men ni kan ju drillen med dessa australienska turistorter...det finns ett konstant feltänk. Inverloch som alltså är superhett för Melbourneborna att åka till hade bara tre motell, och alla var fulla trots att jag var där redan klockan fem. Så det var bara att åka vidare till Wonthaggi, en bonnhåla några mil bort. Där hittade jag ett motell för 70$ (klart billigast hittills, och när man såg rummet fattar man varför). Stället hade också en nattklubb och denna kväll var det liveband. Som sög...
Till top