Singapore!

Resa / Permalink / 0
Fasiken att jag inte tog exakt tid på hur snabbt det gick att ta sig från lägenheten till att stå klar och incheckad vid gaten, för jag tror det var rekord. Den förra toppnoteringen var 15 minuter, men igår kom jag ner till 10-11 minuter. Trots att taxin fick vänta vid tågbommarna plus att det var lite småstrul vid incheckningen.
Hur som helst är jag i Little India i Singapore nu. Har varit i Singapore flera gånger förut (senast för två år sedan) och från att ha avskytt staden har jag börjat gilla den mer och mer. Skulle vilja stanna lite längre, men snart bär det iväg "down under". Där regnar det i alla fall inte, tvärtom har de sina årliga skogsbränder.
Kom fram hit igår kväll och var bara ute en kortis här i Little India. Käkade och tog två Tiger på samma ställe som första kvällen förra besöket, bor dock på nytt hotell denna gång. Nu är det morgon och jag ska snart iväg ut på stan. Tänkte bland annat kolla in Sentosa Island, där jag märkligt nog inte varit tidigare.
Ännu har den riktiga peppen (som Snygg-Johan skulle uttryckt det)
inte infunnit sig. Börjar jag bli blasé? Har dessa exotiska resor blivit vardagsmat? Eller är det att just KLM, Singapore, Australien känns för tryggt? Kanske är jag fortfarande kvar i Argentina? Och Vancouver. Eller också behövde jag bara en natts god sömn och komma i fas. Vi får se, nu blir det lunch på stan.
(OBS! Ser bloggen konstig ut, saknar bilder eller
 inte uppdateras beror det på att jag har lite tekniska problem med min bloggplattform för tillfället...)
OBS 2! Nu ska bloggproblemen vara fixade...
Till top