Surt i Sydney

Resa / Permalink / 0
Jag hade funderingar kring att ta mig ner till Surry Hills igår kväll, men det regnade så det fick bli The Rocks igen, och det funkar ju bra.
Även idag har det regnat, så det blev lite ändrade planer. Hade ju tänkt att åka båt eller dra till Bondi, men skippade det. Kunde dock inte ligga på rummet och glo så jag gav mig ut i rusket. Rummet ja, trodde jag hade bokat tre nätter men det var visst bara två så jag fick flytta ut. Fick grannrummet istället, som var både billigare och bättre.
Sydney är ju en jäkligt trevlig stad, men i ärlighetens namn inte så spännande. Ska man få nån "edge" på tillvaron så är det Kings Cross som gäller, så det gick jag för att kolla in. Det är alltså en stadsdel med massa småbutiker, porraffärer, hål-i-väggenkrogar och liknande. Lite för mycket backpackers för att vara riktigt bra, men okej ändå.
Läste också att det skulle finnas mycket Art Deco-hus i de kvarteren, så det var jag ju tvungen att kolla in. Men som jag påpekat tidigare har de ju ingen koll här. Det enda jag såg som platsade var denna port.
Mellan Kings Cross/Potts Point och centrum ligger stadsdelen Woolloomooloo som jag var tvungen att kolla in bara för namnets skull. Och området kring Woolloomooloo Bay blev en positiv överraskning, så det kan ni kolla in om ni är i trakterna.
Ikväll är sista kvällen i Sydney, och jag antar att det blir The Rocks ikväll också om det dåliga vädret håller i sig. Sen bär det ut på vägarna imorrn, vilket ska bli skönt. Tre dar i Sydney är lagom, nu ska det bli kul att se något nytt.
Till top